söndag 1 maj 2011

Solskydd

Blev påmind om att det är dags att uppdatera vardagsrutinen med solskydd för både ansikte och kropp nu när solens strålar börjat värma. Det innebär även att de kan skada om man är ute i solen för länge. Jag fick tyvärr två små pigment fläckar när jag besökte Australien i vintras vilket fick mig att bli lätt förskräckt. Jag vill då rakt inte råka ut för malignt melanom och tänker börja vara riktigt duktig med att skydda huden från och med denna säsongen. Max 10 min ute utan solskydd för att få D-vitamin men inte mer. Dessutom anser jag inte att det är så värst snyggt att vara pepparkaka på sommaren. Lite lagom solkysst passar bättre och det blir man även med spf!! Viktigt att se till att krämen har både UVA och UVB skydd. Tänk på det...

Dock så vet jag inte vad som är bäst, vill inte ha nån kletig och kladdig kräm i ansiktet. Vill inte se flottig och oljig ut. Det är många saker som ska klaffa när det kommer till solskydd. Får väl införskaffa en ansiktskräm med spf i till sommaren kanske... Har ni några tips på bra solskydd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar