onsdag 9 mars 2011

Decléor rengöring

Då min fantasi och kreativitet ibland sviker mig så tänkte jag köra lite hudvårds inlägg framöver, delvis för att se till att jag lär mig mer men även för att ni ska lära er. Om ni vill alltså =) Kunskap är makt vet ni väl! För att uppnå den vackre felfria huden så behövs kunskap om hur huden fungerar, vad som påverkar, hur man ska ta hand om den på bästa sätt med mera. Det är en djungel helt enkelt där det gäller att gallra och känna efter vad som passar bäst för just mig. 
Det som fungerar för mig kanske inte fungerar för er. Jag kan bara dela med mig av mina upplevelser och vad jag tycker fungerar egentligen. Skulle mer än gärna utbilda mig inom hudvård men det är dyrt.. någon gång i framtiden kanske ;)

Först ut är min nya rengöring, tidigare använde jag mig av Md Formulations Facial cleanser och tyckte den fungerade bra. Har fått "dille" på mer naturliga produkter och då min nattcréme kommer ifrån Decléor så tänkte jag prova deras, beautyplanet har nu en "drive" där man kan köpa rengöring och toner mycket förmånligare! 

Decléor Lait Démaquillante heter den och är en cleansing milk, en rengöringsmjölk. Den luktar ljuvligt och är härligt att massera in i huden för att få bort smink och annat som fastnat under dagen. Den innehåller essentiella oljor och phyto-aromatiskt vatten av apelsin, kiwi och malva. Min hy brukade tidigare kännas stram efter rengöring men det har blivit betydligt bättre efter md och den här. Behöver inte skynda på med någon créme nu inte!
Dessutom är den dryg! Köpte en 250 ml på beutyplanet för 199 kr, vanligtvis går den på ungefär 300 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar