söndag 17 april 2011

Förkyld i tjotahejti

Befinner mig fortfarande långt upp i tjotahejti där dock snön smälter som glass i solsken. Den har minskat dramatiskt sen jag kom hit i början på april. Dessvärre har jag åkt på en rejäl plaskförkylning som började visa sitt fula tryne så smått i tisdags, i fredags var jag nere för räkning ordentligt. Kulmen är nu nådd gissar jag på så det kan bara bli bättre. Har missat 2 dagars jobb med uppsatsen men spela roll, det finns tid. Målet är att vara frisk till torsdag då jag ska möta J nere hos svärföräldrarna för att fira påsk.
Ja, kan faktiskt säga nere då jag befinner mig ca 12 mil söder om Kiruna. ALLT är "nere" nu.

Ska återuppta bloggande och filmande när jag inte ser ut som om jag svept en 75:a rakt upp o ner. Sitter och planerar lite för framtiden så det dyker upp saker framöver.
Nu ska jag fortsätta klunka kamomill te och kolla till min lilla tvätt nere i källaren innan det blir lite siesta!

För ett år sedan var vi på Södertuna slott vid den här tiden ungefär
Tror inte det är lika mkt snö söder om Sthlm nu som då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar