lördag 23 april 2011

Påskafton

Det är soligt här uppe i norr även idag, ca +10 grader tror jag också och igår var jag ute och gick en promenad på förmiddagen med bara fleecejacka och sjal, slapp jackan =) Sol och frisk luft gör mycket för vårt välmående och hjälper kroppen att snabbare bli kvitt basilusker och annat oönskat. Fick riktigt rosiga kinder så inget rouge behövdes igår inte! Lunch blev det utomhus då vi var hos J's morbror och grillade. Det är verkligen vårigt! För två år sedan vid påsk åkte vi skoter men i år så är det svårt då snön är borta. 

Lyckades nu inkludera en bild i inlägget från 2010 års påskfirande hemma hos mina föräldrar på västkusten. Mamma's lilla kruka vid ingången fick stå för påskpyntet!
Mysigt med lite påskpynt tycker jag även om det än så länge aldrig skett hemma hos oss, vi är alltid borta på påsk och något ris kommer inte in då J är pollenallergiker. Blåbärsris kanske skulle vara en möjlighet i framtiden men vi får se. Jag njuter av andras pynt istället. Kameran får föreviga.

Har påskledigt från min c-uppsats nu också, har avslutat intervjuerna och ska "bara" skriva ihop allt. Kommer att skriva klart den som valpvakt åt min underbara vän och hennes första valpkull, ser så otroligt mycket fram emot att få mysa med dem och passa på att umgås lite mer med henne under några dagar. Det är lite motivation i sig som ni kanske förstår.

Så idag ska vi till J's mormor och hälsa på och så ska vi fira J's pappas födelsedag med påskbuffé. GLAD PÅSK!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar