torsdag 10 februari 2011

Lerig i ansiktet

Håller på att förbereda mig för en tenta imorgon därav bristen på inlägg. Tänkte passa på att göra en liten recension av en lermask. Formula 10.0.6' Deep down detox ultra-cleansing mud mask med apelsin och bergamot. Denna produkt går att köpa på kicks och åhléns bland annat.

Formula serien riktar sig främst mot personer med problem-hud men jag anser att deras ansiktsmasker även passar dig med normal hud. Det är lyxigt att använda ansiktsmask då och då tycker jag.
Produkten finns att köpa i engångsförpackningar men jag valde att lägga lite mer pengar och köpa i tubform då det blir billigare i längden. Förpackningen är på 100 ml och kostar 99 kr, håll utkik efter erbjudanden, tror kicks har ett nu på just dessa masker (finns 3 olika sorter).

Produkten i sig är gråbrun i färgen, lattefärgad nästan, krämig och enkel att applicera i ansiktet. Den luktar lite lätt av bergamot tror jag men det är en svag doft som inte stör. Min hud känns inte särskilt torr efter att jag sköljt av den utan lätt uppfriskad. Det negativa är att jag personligen inte gilalr känslan när produkten torkar på ansiktet, det känns stramt och jag väljer att skölja av den efter 10 min istället för 15 min.
Gillar du lermasker så kan jag rekommendera denna!

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar