torsdag 27 januari 2011

Kyligt

Det är riktigt kallt ute denna morgon, vår termometer visar -11,2. Vet inte hur det är med er men jag vill inte gå ut idag! Min hy tycker inte om denna kyla, den blir torr och kliar lite lätt. Dessutom får jag lite lätt "rudolf sjuka", blir röd om näsan =)

Dessa kalla dagar är det extra viktigt att ta hand om sin hud. Mina tips för att minimera torrheten är att tvätta ansiktet så långt innan du går ut genom dörren som möjligt. När vi tvättar ansiktet så sköljer vi bort den skyddande oljan som producerats under natten. Smörj in dig noga med ansiktscreme och kasta dig inte ut genom dörren.
Jag brukar även de dagar då det är kallare än -10 gå runt med fuktighetscreme i väskan. Jag bär nu med mig en "PawPaw creme" från Australien, den är baserad på bland annat papaya, hittade en sida från Storbritannien som har den här, perfekt mot mina små torrhetsfläckar som kan uppstå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar