onsdag 19 januari 2011

Min historia - del 2

Så vad hände då när jag slutade med mina mediciner? Jo det gick lite upp och ner med intensiteten i smärtan, för det mesta kunde jag stå ut men i omgångar så blev inflammationen i främst höften så illa att jag knappt kunde gå och då blev det voltaren i några dagar. Min poäng är att jag återkom hela tiden till att behöva behandla symtomen, men vad var grundorsaken till det hela? Det var ju den jag ville behandla så jag slapp symtomen helt.
Under denna höst så pluggade jag 150%, jag försökte jobba extra så ofta det gick och påbörjade lite smått att bröllopsplanera. Det var en heltids kurs som gick dagtid och en 50% kurs på kvällstid. Vissa dagar spenderade jag 12 h på universitetet.
Jag var otroligt stressad, min mage fungerade inte alls som den skulle, var uppblåst, gasig och mådde illa flera gånger i veckan. Mitt hår var inte glansigt och mjukt, min hy var.. ja, full av röda fläckar, upphöjningar och den var torr! Riktigt mörka ringar under ögonen hade jag också. Rent ut sagt så såg jag nästan sjuk ut. Huvudvärk hade jag flera gånger i veckan också.

Det som höll mig igång var att vi hade bokat resa till Australien där min bror bor. Bara jag stod ut till den 15 december så skulle jag få en paus på en hel månad sedan. Jag var ett vrak när vi landade och har nog aldrig känt mig så tömd, kände mig som en tom tub majonnäs eller något..
Efter några dagar av vila kände jag behovet av att hitta en lösning på mina hudproblem.

Det är detta bloggen främst kommer att handla om.
Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar