lördag 22 januari 2011

Make-up löfte

Jag har alltid varit intresserad av make-up och hudvård-skönhetsvård i allmänhet men inte riktigt vågat ta ut svängarna. Detta nyår så gav jag mig själv en utmaning att följa under 2011. Den består i att prova något nytt varje vecka. Jag har till exempel en palett från Viva la Diva med flera olika ögonskuggor i så det är bara att prova på.. Varför gav jag mig denna utmaningen? Jo, jag fastnar lätt i samma rutin och blir så dödstrött på den! Make-up ska vara roligt, jag har begränsat med utrymme att förvara roligheter på så då tänkte jag se till att verkligen använda det jag har och experimentera!

Börjar dock förstå varför det egentligen är nästan slöseri med att köpa billiga ögonskuggor. Har en lila palett med 5 ögonskuggor från Isadora som jag använde igår, den mörkaste skuggan som jag trodde skulle vara ganska stark, syntes knappt... Besvikelse? Jajamän..
Ska fota den åt er en annan dag, hittar den inte på hemsidan så antar att den paletten utgått, BRA! Slipper ni göra det misstaget.

Är sugen på att prova MAC, har hört mycket bra om dem, har ni erfarenheter?

Update: Har fotat Isadora paletten. Visar hur den ser ut på huden också.

Paletten i sig

"swatches" av skuggorna i ordningen de är i paletten.
Nyligen varit utomlands därav den solbrända handen ;)

2 kommentarer:

  1. Oj, så mycket du har bloggat... måste läsa ikapp! =) Har tyvärr inte hunnit med att läsa mina favoritbloggar nuförtiden, men blir bättre framåt mars =)

    Isadora suger! Dålig pigment, får ränder och allmänt dåliga ögonskuggor. Vissa billigt smink suger, men även de som är sveindyra. Make Up Store och mac + lars wallin har grymt bra, med mkt färg och håller nästan forever. Just nu älskar jag Smashbox, parfymfri och fri från massa konstigheter, ej testade på djur! Lite vänligare mot huden faktiskt =)

    SvaraRadera
  2. Försöker att bli en bättre bloggare =) Har insett stadigt den senaste tiden att jag har ett större och större intresse för hälsa och skönhet. Dock är jag i "vaggan" när det kommer till make-up fortfarande. Practice makes perfect =)

    Ja Isadora suger verkligen! Tråkigt då de har ett bra pris och en hel del att välja på men näe, jag köper aldrig mer make-up därifrån, inget med färg i iallafall.
    Mac har jag i veckan blivit av med "oskulden" hos. Smashbox har jag aldrig provat faktiskt.. Det blir att gå ut och uppleva världen med helt nya ögon!

    SvaraRadera