måndag 24 januari 2011

Viktigt med frukost

En viktig del i att få ordning på hälsan är att äta regelbundet och lagom mycket samt rätt saker. Jag försöker ha grönsaker och frukt som bas och sedan lägger jag till lite protein, fett och kolhydrater. Håller nu på att vänja mig vid att äta ägg med grönsaker på morgonen, fick ett recept av brorsan på scrambled eggs som inte smakar ägg =)
Dessutom om du är som jag och tar kosttillskott så se till att du tar dina omega 3 med fett, då ser du till att kroppen får hjälp med att ta upp det goda, dessa vitaminer är nämligen fettlösliga.

Som rubriken lyder är frukosten det viktigaste målet på dagen, det innebär inte att de andra målen inte är viktiga men kroppen behöver ny energi efter nattens läkande. Jag varvar mina ägg med fil och glutenfri müsli, se till att det är så lite socker som möjligt i det du äter. Istället för söta flingor har jag i frukt och bär.

Vad äter du till frukost?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar