tisdag 18 januari 2011

Min historia del 1

Jag heter Emma och bor strax söder om Stockholm. Är mycket intresserad av hälsa, matlagning, hud, make-up och allt som relaterar till att må bra både på insidan och utsidan. Jag har påbörjat en resa nu mot att få felfri hy då jag förra året plötsligt fick vuxen acne.
Klart jag hade lite finnar då och då innan dess också men det blev ett problem i mitten av förra året. Det blev så illa att jag faktiskt skämdes och helst av allt ville gömma mig under täcket.

Varför fick jag plötsligt detta då? Jo, jag började frenetiskt att leta efter orsaker, lösningar överallt. Trodde det var produkterna jag använde, hade nämligen sämre hy för 1-2 år sedan med fler utslag och ojämnhet/fläckar men använde då Md Formulations efter att ha besökt en hudterapeut och fått behandlingar med AHA-syror. Detta hjälpte en period och jag kände mig relativt nöjd, visst en finne då o då men vem har inte det tänkte jag?
Iallafall så i maj 2010 skadade jag ryggen och kunde inte träna, kunde knappt röra mig alls. Blev insatt på Voltaren (inflammationsdämpande), Alvedon (båda max dos..) och blev inte smärtlindrad utan mådde rent ut sagt bara skit. Fick sedan ett preparat som heter Neurontin, hemska saker som jag tog i 1 månads tid innan jag vägrade ta det mer pga biverkningar.

Varför berättar jag detta för er?
Jag vill med denna bloggen inspirera er och informera er om vad som kan vara orsaken till att ni har problem med acne i vuxen ålder. Det som jag inte förstod tidigare var att allt hänger ihop.
Min acne var min kropps sätt att varna mig "Hallååå!!! Lyssna nu! Jag mår inte bra!!"

Jag kommer att låta er följa med på min resa mot en vacker hud som inte behöver täckas med massa concealer. Så är du nyfiken, häng med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar